همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیروزی مقاومت مردم فلسطین در غزه، حقیقتی است که نمی‌توان آن را پوشاند.

 به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت دومین پیروزی مقاومت تحت عنوان حماسه غزه با اشاره به پیروزی مقاومت در غزه گفت: بوق‌های استکباری نمی‌خواهند این پیروزی را باور کنند،‌ اما این پیروزی حقیقتی است که نمی‌توان آن را پوشاند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه و استفاده از سلاح‌های غیر متعارف گفت: حملات وسیع و استفاده از بمب های فسفر سفید توسط ارتش اسرائیل نشان داد که این حمله خودسرانه نبوده و کشورهای اروپایی و آمریکا از قبل وقوع چنین جنایاتی را تایید کرده بودند.

هاشمی رفسنجانی با بیان این که امروز در داخل اراضی اشغالی حرکات انتقادی آغاز شده،‌ افزود: تحلیل شکست دولت و ارتش اسرائیل در رسانه‌های خود رژیم صهیونیستی مشخص است و حامیان اسرائیل نیز به این امر اعتراف دارند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری پیروزی مقاومت در غزه را بسیار ارزشمند خواند و افزود: بعد از پیروزی حزب الله لبنان در سال گذشته و پیروزی دوم در جبهه غزه،‌ امیدواریم پیروزی سوم به آزادی بیت المقدس و قدس منجر شود.

وی تاریخ مقاومت مردم فلسطین در غزه را ستودنی خواند و افزود: زمانی که قرار شد فلسطین تقسیم شود، اولین مقاومت در این منطقه صورت گرفت و مردم فلسطین بعد از شکست کشورهای عربی تصمیم گرفتند که مسلح شوند و در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

هاشمی رفسنجانی به هشدار نخست وزیر وقت انگلیس در پارلمان این کشور درباره مسلح شدن مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: نخست وزیر وقت انگلیس گفته بود با دولت ها   می‌شود جنگید اما با ملت های مقاوم نمی‌توان مقابله کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مقاومت مردم غزه ریشه در روحیات دینی آن‌ها دارد، افزود: قبر هاشم بن عبد مناف جد رسول اکرم (ص) در غزه است و مردم غزه تجدید عظمت مکه به دست قریش را با تجدید عظمت فلسطین به دست زائرین عبد مناف تشبیه می‌کنند.

هاشمی رفسنجانی نقش حمایتی ایران از مقاومت غزه را موثر خواند و گفت: گرچه اسرائیلی‌ها به خاطر کینه ورزی با ملت ما نگذاشتند کمک‌های ما به ملت مظلوم غزه برسد، اما این مساله نشان می‌دهد که چه قدر کمک‌های ما می‌تواند موثر باشد و رژیم صهیونیستی از این مساله وحشت دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمک به مردم مظلوم فلسطین را از افتخارات ایران اسلامی خواند و گفت: در دنیا تبلیغ می‌کنند که غواصان ایرانی در سواحل غزه به نیروهای مقاومت سلاح می‌دهند، اما این تبلیغ در ذهن مردم جهان به نفع ماست و عدم توجه جمهوری اسلامی ایران به مظلومان تاریخ باعث نگرانی ما خواهد شد و این امری محال است.

هاشمی رفسنجانی احقاق حقوق فلسطینی‌ها را از جمله خواسته‌های مبارزه و نهضت به رهبری امام راحل دانست و افزود: امام راحل تلاش کرد تا این بند را در منشور مبارزه بگنجاند و در این باره فرموده بود، اگر ما از فلسطین دفاع نکنیم، دفاع از مسایل داخلی هم بی معنا خواهد بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشکر از رسانه‌هایی که جنایات رژیم صهیونیستی را به مردم جهان نشان دادند،‌ گفت: اسرائیل با این ستمگری فاحش خود اعتباری را که با مظلوم‌نمایی برای خود بدست آورده بود، از دست داد.

هاشمی رفسنجانی آوارگان فلسطینی را مهمترین نیرو برای آزادی قدس و فلسطین دانست و افزود: در جهان کسی نمی‌تواند به نیروهایی که کشورشان اشغال شده و برای آزادی آن مبارزه می‌کنند، اعتراض کند و در همین جاست که فرق بین مقاومت و تروریسم مشخص می‌شود، چرا که نیرویی که از کیان خود با سلاح دفاع می‌کند تروریسم نیست بلکه تروریسم کسی است که به زور کشوری را اشغال کرده و برای سرکوبی مردم آن کشور از سلاح‌های غیر متعارف استفاده می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حمایت ایران از کشورهایی که از حق خود دفاع می‌کنند‌، گفت: ما این حمایت را از مردم افغانستان و عراق هم داشته‌ایم .

هاشمی رفسنجانی با بیان این که پیروزی مردم غزه قطعا پیروزی عظیمی است،‌ افزود: آثار دیگر این پیروزی در آینده روشن خواهد شد و بسیاری از مردم از این مقاومت درس گرفتند و به خوبی آن را تکرار خواهند کرد.

کد خبر 73890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز